2006-04-11
The Omniborg Kollektive (pt2)
(Fortsättning på The Omniborg Kollektive (pt1))
Vi har stannat av lite i utvecklingen. För min egen del handlar det om att jag har mycket att göra just nu tillsammans med att jag har en dålig ekonomi - jag känner att jag inte kan driva vidare tankarna kring ekonomi då jag själv går back varje månad.
Vi har snackat en del kring projektet men inte skrivit ngt nytt, föränn nu.

Exempel på "taggande" och "celler"
Låt oss ta kollektivt ägande som exempel.
Ponera att varje användare/medlem/omniborg har en tag, inklusive du. Du kan skapa celler vilka kan vara låsta - så att du kan bjuda in folk till din grupp, halvöppna - så att man kan bjuda in vissa celler eller folk som har taggat vissa områden/intressen, öppna - så att vemsomhelst kan gå med.
(Som du märker är det här på tankestadiet än så länge. Det kan bli knepigt, men inte omöjligt, att bygga.)
Om det är en pryl du vill bli av med, men vill veta att den ska komma till användning kan du börja med att annonsera ut den och bara tagga din egen cell och/eller intresseområde(n). Om ingen är intresserad kan man välja att ändra taggarna så att vemsomhelst i kollektivet kan få prylen, eller varför inte helt enkelt vemsomhelst, inom och utanför kollektivet.

Vad vi behöver just nu
Folk som känner sig peppade av projektet och har tid/energi/kunskap att utveckla hur det ska fungera tekniskt på data.
Kommentera gärna, både här och på andra ställen (om ni hittar oss ;)
posted by Fredrik @ 01:42
0 Comments:
Post a Comment
Home
streschezt

    En blogg att avreagera sig på. För all möjlig skit vi tänker på just nu, eller då. En blogg mot tristess och enformighet. En blogg för att glömma. En blogg för att komma ihåg.

kontributörer
linksar
strömmande mp3or
andra bloggZar
tidigare skriverielser
arkiv