2006-04-13
Tror folk verkligen på DN?
Jag har tvekat en del inför att skriva det här inlägget. Ska jag verkligen bry mig om att folk bloggar om sånt de läser i tidningen? Gör det någon skillnad?
Jag kan iaf försöka reda ut lite trådar. Sen får vi se ifall de som inte redan har kommit så långt vill välja att ta till sig det eller inte.


Det handlar väl om den artikel som DN publicerade 11/4 om en demonstration i Stockholm, och vissa reaktioner på artikeln.
För det första var det inte Katarina närpolisstation man gick till angrepp mot, det finns andra lokaler i byggnaden som delar ingång med polisstationen, utan arbetsförmedlingen som har sitt tillhåll där. Det kanske inte spelar så stor roll vilket egentligen, det är ju ballare att skriva om attacker mot polisstationer än de mot oskyldiga arbetsförmedlingar. Jag har ingen aning om vad de som krossade rutan eller de som tog sig in genom ingången ville.

Vad jag har förstått var det inte ens tänkt att man skulle vidare från södermalmstorg, längs götgatan och sen in på tjärhovsgatan, men de som ledde demonstrationen förlorade kontrollen över den då de ville bli avbytta efter att ha fått ta emot en del batongslag under demonstrationens gång.
Jag vill betona att det i övrigt har varit en lugn demonstration, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisens ledningscentral till Expressen.se
Hur det går med SVT och pengarna vet jag inte. De har inte blivit utbetalade iaf.
Vidare vill jag inte se Osynliga Partiet () som en enhetlig organisation, snarare ett namn man kan sätta på den politik som förs utan för riksdagen, i vår vardag.
Och vilka är Centern att göra till fiende egentligen? Vad har de att säga till om?

Jaja, bara några tankar.. Jag har fler ifall någon är intresserad.


Nej, jag var inte närvarande vid demonstrationen. Jag jobbade.
posted by Fredrik @ 02:51
0 Comments:
Post a Comment
Home
streschezt

    En blogg att avreagera sig på. För all möjlig skit vi tänker på just nu, eller då. En blogg mot tristess och enformighet. En blogg för att glömma. En blogg för att komma ihåg.

kontributörer
linksar
strömmande mp3or
andra bloggZar
tidigare skriverielser
arkiv