2005-11-08
Mer grajm och annat skräp
(Komplement till ett tidigare inlägg)

Den första grime jag stötte på var låten Oi! med More Fire Crew. Jag såg videon på ZTV och laddade genast ner låten. Det var på tiden då Audiogalaxy regerade och man kunde dela musik på ett ganska smidigt sätt med en väldigt stor skara musikoreienterade fildelare.
Sen var det rätt tunt med grime för min del, det var först i våras då jag såg videon till Kanos låt P's and Q's (återigen på ZTV), och bad suss söka efter den åt mig (hon är teh 1337 wärsch pajrejt). Suss hittade låten på samlingsalbumet Run the Road där en av mina grajmfavoriter Lady Sovereign medverkar.
Själv tycker jag att typ allt i grajmtajm-kanalen är bra, men ett par exempel är Wiley - Just Me och No Lay - Unorthadox Daughter.

Av mp3orna på min mp3spelare har jag mest att skriva om grimelåtarna, men det finns en del andra bra låtar..

04_Bazaar_-_Ritournelle_Obsession.mp3 ~chill
06_Dissolved_-_Opal_Severance.mp3 typ electronica?
3tronic - Verwirrung.MP3 electronica (ja, jag har döpt om den)
64Chaos_TimeS_Zeburaman_vbr.mp3 japansk chipmusik (ej direktlänk till mp3an)
Aleksi_Virta_-_O_Tema_Da_Viagem_Espacial_Da_Carolina.mp3 svängigt! (tänk på Prodigys Voodoo People)
brico018-03-Kero-morningwood.mp3 elektronika
grimetime-2005-07-28-85862.mp3 grime
grimetime-2005-09-19-77016.mp3 grime
grimetime-2005-09-26-72783.mp3 grime
grimetime-2005-09-28-92956.mp3 grime
grimetime-2005-09-30-220.mp3 grime (lyssna 16:34 in i låten)
grimetime-2005-10-07-65644.mp3 grime
grimetime-angels and fly.mp3 grime (omdöpt)
ICR_-_Even_When_Your_Shadow_Leaves_You.mp3 dnb
Kondencuotas_Pienas_-_Aquatic_Circles.mp3 atmosfärisk(?) dnb
kpu001-cellular-05-dense-politics.mp3 elektronica
Laplaceausoleil_-_White_Rabbit_(Nico_Purman_Remix).mp3 techno
majik-i - thiinniith.mp3 orolig långsam electronika
matilda.mp3 elektronika
nobaypodcast.mp3 radioprogram med tre livelåtar av olika elektronikaband
Pelpp_-_Elbowdance.mp3 mysig elektronika
qd-4222-03-chromer-peste.mp3 myselektronika
rabr004_04_diwan_diwan_-_maschin.mp3 typ elektrånika
Reemo_-_Passing.mp3 dnb
Selffish_-_Splash.mp3 mysigt, smådansant udds
sh05_playthatshit.mp3 - typ house
the cockney cookie monster.mp3 grime (också omdöpt)
The_Young_Punx_and_John_B_-_Drum_and_Bacharach.mp3 dnb
Trip_Tapper.mp3 skönt gung
Urban Haiku - Pussyriders.mp3 grime (omdöpt)
VOICE000.MP3 inspelad gubbe på tunnelbanan som pratar med sig själv (kommer inom kort)
(Säg hemskt gärna till om musikfackssorteringsstämplarna jag satt på låtarna inte stämmer överens med Er världsbild.)

Mp3orna kommer från Odeokanalerna:
(jag tror det var alla)
posted by Fredrik @ 05:19
0 Comments:
Post a Comment
Home
streschezt

    En blogg att avreagera sig på. För all möjlig skit vi tänker på just nu, eller då. En blogg mot tristess och enformighet. En blogg för att glömma. En blogg för att komma ihåg.

kontributörer
linksar
strömmande mp3or
andra bloggZar
tidigare skriverielser
arkiv